کرج،خیابان بهشتی،ابتدای کسری،پلاک۹ (مشاهده کروکی)

بیماری خشکی چشم

بیماری خشکی چشم یک بیماری رایج است که زمانی رخ می دهد که اشک های شما قادر به روغن کاری کافی برای چشم ها نیستند. اشک ها می توانند به دلایل زیادی ناکافی و ناپایدار باشند. به عنوان مثال اگر اشک کافی تولید نکنید یا اشک های بی کیفیت تولید کنید، ممکن است خشکی چشم ایجاد شود. این بی ثباتی اشک منجر به التهاب و آسیب به سطح چشم می شود.

خشکی چشم احساس ناراحتی می کند. اگر بیماری خشکی چشم دارید ممکن است چشم های شما سوزش یا سوزش داشته باشد. ممکن است در شرایط خاص مانند هواپیما، در اتاق تهویه مطبوع، هنگام دوچرخه سواری یا بعد از چند ساعت نگاه کردن به صفحه کامپیوتر، خشکی چشم را تجربه کنید.

درمان بیماری خشکی چشم ممکن است شما را راحت تر کند. این درمان ها می تواند شامل تغییر شیوه زندگی و قطره چشم باشد. به احتمال زیاد برای کنترل علائم خشکی چشم باید این اقدامات را به طور نامحدود انجام دهید.

علائم بیماری خشکی چشم

علائم بیماری خشکی چشم شامل موارد زیر می باشد که شما می توانید در صورت بروز این علائم به بهترین مرکز زیبایی در کرج مراجعه نمایید.

احساس سوزش، سوزش یا خارش در چشم شما

خلط زخم دار در داخل یا اطراف چشم شما

حساسیت به نور

قرمزی چشم

احساس داشتن چیزی در چشمان شما

مشکل در استفاده از لنزهای تماسی

مشکل در رانندگی در شب

آبریزش چشم که واکنش بدن به تحریک خشکی چشم است

تاری دید یا خستگی چشم

زمان مراجعه به بهترین مرکز زیبایی در کرج

در صورت داشتن علائم و نشانه های طولانی مدت بیماری خشکی چشم، از جمله چشم های قرمز، تحریک شده، خسته یا دردناک به بهترین مرکز زیبایی در کرج مراجعه کنید. دکتر جهانشهر می تواند اقدامات لازم را برای تعیین آنچه باعث ناراحتی چشم شما می شود انجام دهد.

همچنین بخوانید : تزریق چربی زیر چشم

خشکی چشم

علل ایجاد بیماری خشکی چشم

غدد اشکی و مجاری اشکی

خشکی چشم به دلایل مختلفی ایجاد می شود که فیلم اشکی سالم را مختل می کند. فیلم اشکی شما دارای سه لایه است: روغن های چرب، مایع آبی و مخاط. این ترکیب به طور معمول سطح چشم های شما را روان ، صاف و شفاف نگه می دارد.

دلایل اختلال در عملکرد فیلم اشک آور بسیار است از جمله تغییرات هورمونی، بیماری خود ایمنی، ملتهب شدن غدد پلک یا بیماری آلرژیک چشم.

سالخورده

برخی از داروها از جمله آنتی هیستامین ها، ضد احتقان ها، درمان جایگزینی هورمون ها، داروهای ضد افسردگی و داروهای فشار خون بالا، آکنه، پیشگیری از بارداری و بیماری پارکینسون.

حساسیت عصب قرنیه ناشی از استفاده از لنزهای تماسی، آسیب عصبی یا ناشی از جراحی لیزر چشم، اگرچه علائم بیماری خشکی چشم مربوط به این روش معمولا موقتی است.

افزایش تبخیر اشک

فیلم روغنی تولید شده توسط غدد کوچک در لبه پلک شما (غدد میبومین) ممکن است مسدود شود. انسداد غدد میبومیا در افراد مبتلا به روزاسه یا سایر ناراحتی های پوستی شایع تر است.

دلایل متداول افزایش تبخیر اشک عبارتند از:

بلفاریت خلفی (اختلال عملکرد غدد میبومی)

پلک زدن کمتر، که معمولا با شرایط خاصی مانند بیماری پارکینسون اتفاق می افتد. یا هنگامی که در حین انجام فعالیت های خاص مانند مطالعه، رانندگی یا کار با رایانه تمرکز می کنید.

مشکلات پلک مانند چرخش پلک ها به بیرون (اکتروپیون) و چرخش پلک ها به داخل (آنتروپیون)

حساسیت چشم

نگهدارنده در قطره چشم موضعی

باد، دود یا هوای خشک

کمبود ویتامین A

همچنین بخوانید : کلینیک تزریق ژل در کرج

عوامل خطر خشکی چشم

عواملی که احتمال خشکی و بیماری های چشم را بیشتر می کند شامل موارد زیر می باشد.

سن بیشتر از 50 سالگی. با افزایش سن، میزان تولید اشک کاهش می یابد. بیماری خشکی چشم در افراد بالای 50 سال شایع تر است.

زن بودن. کمبود اشک در زنان بیشتر مشاهده می شود، به ویژه اگر آنها به دلیل بارداری، استفاده از قرص های ضد بارداری یا یائسگی دچار تغییرات هورمونی شوند.

خوردن رژیم غذایی کم ویتامین A که در کبد، هویج و کلم بروکلی وجود دارد، یا اسیدهای چرب امگا 3 کم که در ماهی، گردو و روغن های گیاهی وجود دارد.

شما می توانید با مراجعه به بهترین مرکز زیبایی در کرج و با تحت درمان قرار گرفتن دکتر جهانشهر می توانید خشکی چشم خود را درمان نمایید.